2012. november 12., hétfő

Csendesen...

... gördülnek a napok. Ugyan érezni az előszelét némi karácsonyi képeslap dömpingnek, de ennek csak örülni tudok. :-) Holnap Vácra kirándulgatunk Goldennel, jó lenne még egy kis fákat bearanyozó napsütés, bár erre nem sok esély látszik.

A Pasaréti Plébánia könyvtára - ahol önkéntes haderőként dolgozgatni kezdtem - igazi aranybánya számomra, mert egy csomó olyan ferences könyvhöz tudok hozzájutni, amit nemhogy könyvesboltban, de még a neten sem tudtam felhajtani. Megtaláltam pl. azt a könyvet, amiről tudtam, TUDTAM! csak nem sejtettem, hogy létezik "Assisi lelki útikalauz" címmel. Mert lehetetlenség volt, hogy valaki ne tette volna még meg azt, hogy Ferenc és Klára nyomdokaiban járja végig Assisit, és ezt könyvbe is foglalja. Nyilván az ilyen információk sima útikönyvben nincsenek benne, mert hát valljuk be őszintén, nem sokakat érdekelne ilyen részletesen. Most viszont az egyik legalsó polc leghátsó régiójából kezembe került ez a kis gyöngyszem, amiből meg lehet tudni, hogyan nézett ki San Damiano 800 évvel ezelőtt... hol volt a leprakórház, ahol Szent Ferenc életének egyik meghatározó eseménye történt... milyen lehetett a Porciunkula és környéke - és még száz érdekes dolgot. Lazacom nagy mázlista, hogy a kötetecske nem volt meg májusban, mert egy csomó helyre még elrángattam volna - bár annyira nem kellett rángatni. :-) Csak az a "baj", hogy mostan ugye már megint mehetnékem van, mert nem néztem meg ezt meg azt... :-)


2 megjegyzés:

Béb írta...

Mi történt a leprakórházban?

Lazac írta...

Felőlem rángathattál volna, csak a hegyen fagyott be a munyóm :):):):)